miércoles, 28 de octubre de 2015

#SEPANGCLASH: LA HISTÒRIA ENTRE VALENTINO ROSSI I MARC MÀRQUEZ

La història entre aquests dos pilots comença des que Márquez fa els seus primers passos al mundial de motociclisme, on per sobre de totes les figures que aleshores hi participaven, admira la de l’italià i absolut dominador Valentino Rossi. Tan és així que el de Cervera ha manifestat en diverses ocasions que Rossi sempre ha estat la seva font d’inspiració i l’exemple que ha intentat emular. Aquesta admiració que més tard es tornaria en amistat, va portar fins i tot que els dos pilots arribéssin a un acord perquè l'empresa VR46 de l'italià fos la que es cuidés del merchandising de Márquez.

En els 3 anys que porten compartint categoria, la seva relació ha anat clarament de més a menys, els primers dos anys, semblava que tot i les disputes dins la pista els dos pilots mantenien una gran amistat fora d’ella però el cert és que enguany, sobretot després d’Argentina on Márquez va anar per terra, i d’Assen on Valentino va guanyar després de fer un recte a l’últim revolt, tot s’ha anat enterbolint fins a explotar en un gran conflicte que va eclosionar definitivament aquest cap de setmana passat.

Font: Web oficial Casey Stoner/Any 2009: Casey Stoner i Valentino Rossi
Deixant de banda qui és la víctima i qui el botxí, potser caldria fer la vista enrere per veure si en el passat s’han repetit històries com aquestes i en el cas de Valentino Rossi n’hi ha unes quantes. Començant pel seu compatriota italià Max Biaggi al qual va desprestigiar amb nombroses declaracions i amb el qual va mantenir duels al límit dins la pista per tal de demostrar que ell era el millor dels italians, més tard patirien accions similars companys d’equip com Tohru Ukawa o Alex Barros, i més recentment Sete Gibernau, víctima d’una polèmica maniobra a Jerez i també amb Casey Stoner, al qual va menysprear en forces ocasions al dir que el mundial aconseguit pel pilot australià amb Ducati era fruit no del pilotatge d’Stoner, sinó del millor rendiment dels pneumàtics Bridgestone. Tampoc se n’havia escapat el seu actual company d’equip, Jorge Lorenzo.

Font: Flickr Equip Fiat Yamaha/Any 2009 Circuit de Phillip Island
Així doncs, no és la primera vegada que Valentino Rossi utilitza mètodes subterranis per descentrar i treure’s de sobre rivals que són capaços de fer-li ombra dins la pista. Amb tot això no volem dir que Márquez no tingui cap mena de culpa, ja que segurament el pilot italià té uns motius fonamentats per actuar de la manera que ho ha fet, que evidentment nosaltres no podem saber. 

Una de les hipòtesis pot ser el pilotatge del de Cervera, més agressiu del normal en una temporada en la que ha estat incapaç de lluitar pel títol. No cal anar massa enrere per recordar incidents com el que va tenir amb Dani Pedrosa al Gran Premi d'Aragó de fa dues temporades o una maniobra d'allò més polèmica amb Jorge Lorenzo també l'any del seu debut a Jerez que li van costar dures crítiques. Si encara reculem una mica més, varis pilots de Moto 2 s'havien queixat de l'agressivitat de l'actual pilot d'Honda, considerant que el seu comportament dins la pista era perillós. 

Veure com aquest any hi havia pilots més ràpids pot haver provocat en el pilot de Cervera un sentiment de ràbia i impotència que hagi desencadenat en una actitud poc esportiva i infantil que finalment ha fet explotar Valentino Rossi.

Restarem atents a veure com evoluciona aquesta setmana i començarem a mirar amb prismàtics, un Gran Premi de València que va camí de convertir-se en un dels més calents de la història del mundial.

No hay comentarios:

Publicar un comentario