Després de cinc match-balls finalment Danny Kent va coronar-se com a nou campió del
món de Moto 3. El Pilot britànic s’ha convertit en el primer en fer-ho després
que Barry Sheen fos l’últim campió d’aquesta nacionalitat fa 38 anys.
Danny Kent, celebrant el títol al Gran Premi de la Comunitat Valenciana / Font: Leopard Moto 3 Racing Team |
Ha estat un mundial molt dur per Kent, que si
ve a principis de temporada semblava tenir-ho tot de cara per ser el primer
campió de l’any, una segona part de campionat molt fluixa propiciada per
caigudes i actuacions molt mediocres, han provocat que la consecució del títol
se li allargués més de l’esperat.
De les 12 primeres carreres Kent va guanyar-ne
6, sumant-hi 3 podis més que el col·locaven a 70 punts de distància respecte
Enea Bastiannini que aleshores era el segon a la general del campionat. Però
després del Gran Premi de la Gran Bretanya, que va significar la seva última
victòria, el pilot britànic s’ha vist immers en un espiral de mals resultats
provocats per vàries caigudes i segurament un excés de conservadorisme, essent
dues sisenes posicions les seves millors actuacions en els últims sis grans
premis, fet que ha aprofitat Miguel Oliveira per pressionar-lo i allargar l’agonia
del pilot d’Honda fins al final, de fet, el portuguès ha estat el vencedor en 3
de les últimes cinc carreres essent segon en les restants.
Danny Kent, Gran Premi de la República Txeca / Font: Leopard Moto 3 Racing Team |
Com la majoria de pilots de motociclisme,
Danny Kent va iniciar-se en el món de la velocitat amb mini-motos. En la seva
etapa adolescent va foguejar-se en el que és considerat el millor campionat de
promoció, el CEV (Campeonato de España de Motociclismo). L’any 2010, quan el
britànic tenia 17, va participar com a Wild
Card al Gran Premi de la Gran Bretanya significant el seu debut
mundialista, aquella temporada acabaria disputant les últimes 5 proves del
certamen amb Lambretta.
Un any més tard completaria la seva temporada
sencera al mundial, aconseguint acabar el campionat a la onzena posició final.
Al 2012, enquadrat dins el mateix equip però canviant KTM per Aprilia, el
britànic va aconseguir una meritòria quarta posició final, aconseguint dues
victòries, una al Japó i l’altre a València.
Danny Kent, Gran Premi de França del 2013 / Font: Flickr Laurent Cartalade |
Degut a les seves bones actuacions Kent fa el
salt a Moto 2 dins l’equip Tech 3, però una temporada molt dolenta, en la que
el seu millor resultat va ser un 12è, el fa tornar de la mà d’Husqvarna a la categoria
de Moto 3 per aconseguir acabar 8è en la temporada del seu retorn.
Danny Kent, Gran Premi de las Américas 2014 / Font: Flickr Dave Wilson |
Ha estat finalment al 2015 quan, gràcies a la
maduresa adquirida al llarg de les temporades i el fet de comptar amb una Honda
capaç de guanyar, que el britànic ha explotat el seu gran talent per coronar-se
nou campió mundial de Moto 3.
Danny Kent, tests de Moto 3 a Jerez 2015 / Font: Leopard Moto 3 Racing Team |
La seva història, un exemple que demostra que
a vegades, per progressar és necessari fer un pas enrere per avançar amb més
força a posteriori.
Finalment, informar que Kent farà el salt a
Moto 2 l’any vinent dins el mateix equip que aquest any l’ha fet campió del
món. El seu company serà Miguel Oliveira, el seu màxim rival al llarg d’aquesta
temporada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario