Si hi ha una història al mundial de
motociclisme que creï emocions especials aquesta és la de Wayne Rainey, un
pilot originari de Califòrnia que va disputar el campionat del món de
motociclisme 6 anys en la categoria dels 500c.c. on en 3 dels quals es va alçar
com a campió.
Wayne Rainey, tests Circuit de Jerez 1991 |
Va iniciar la seva carrera en el món de la
competició a l’edat de 21 anys, en concret a l’A.M.A Grand National
Championship, un certament que combinava carreres de dirt track amb proves sobre
asfalt. Al 1981, un any més tard, l’equip Kawasaki el fitxa i entra dins la
seva estructura per participar en el campionat nord-americà de Superbikes. A la temporada següent, el cap de files de l’equip que aleshores era Eddie Lawson fa el
pas i viatja a Europa per disputar el Campionat Mundial de Motociclisme, així,
Rainey passava a ser el primer pilot de l’equip i aquell mateix any guanya el
campionat.
Wayne Rainey, tests circuit de Jerez 1991 |
Al 1984 rep una oferta de l’equip
Yamaha-Roberts per participar al Mundial de Motociclisme en la categoria dels
250c.c. L’equip s’havia format aquella mateixa temporada i problemes sorgits
d’aquesta fet van provocar que Rainey aconseguís uns resultats molt mediocres.
Per aquest motiu va decidir tornar al seu país natal, on tornaria a participar
als campionats nacionals i iniciaria la seva famosa rivalitat amb KevinSchwantz.
Wayne Rainey, tests circuit de Jerez 1991 |
Després de 4 anys, l’equip Yamaha-Roberts li
ofereix una nova oportunitat, aquesta vegada amb garanties d’assolir èxits a la
categoria de 500c.c. Els resultats no es van fer esperar i va aconseguir una
tercera i una segona posició respectivament els seus dos primers anys a la
categoria. Al tercer guanyaria la seva primera corona amb una gran temporada en
la que no va baixar cap vegada del podi, tot i la resistència i velocitat
mostrada pels seus competidors.
Wayne Rainey, tests circuit de Jerez 1991 |
L’any 1993, quan estava apunt d’aconseguir el
seu quart títol de forma consecutiva, va patir un tràgic accident al Gran Premi
d’Itàlia. Aleshores només faltaven dues proves més per acabar el campionat. Les
conseqüències de la caiguda van ser desastroses, la seva columna vertebral es
va trencar i el pilot nord-americà va perdre tota la sensibilitat a les cames. Segurament,
aquest és un dels moments més tristos que ha viscut mai el campionat. Després
de l’accident molts pilots es van replantejar continuar amb la seva carrera i
n’hi va haver que fins i tot la van abandonar (com és el cas de Kevin Schwantz,
pilot del qui ja hem parlat), a més d’incloure’s noves mesures de seguretat com
una protecció a l’esquena.
Wayne Rainey, tests Circuit de Jerez 1991 |
Evidentment Rainey, ja no va poder tornar a
competir, però va continuar la seva estreta relació amb el campionat
desenvolupant tasques de mànager a l’equip Yamaha i creant la seva pròpia
estructura als 250c.c. sota el nom de Marlboro Team Rainey.
Així doncs, 3 títols mundials, 23 victòries,
un pilotatge molt tècnic i enfrontaments espectaculars amb els seus rivals fan
de Rainey una verdadera llegenda viva del Mundial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario