A Malàisia hi ha un dels circuits més espectaculars
del món. Aquest és el circuit de Sepang, dissenyat per l’alemany Hermann Tilke,
pare de molts dels circuits construïts en aquests últims anys.
Longitud: 5,5 kilòmetres
Amplitud: 22 metres
Revolts de dretes: 10
Revolts d’esquerres: 5
Últims vencedors: Efren Vazquez, Maverick
Viñales i Marc Márquez
Dins les seves instal·lacions el circuit
compta amb: un hotel, un camp de golf, diverses botigues i altres
instal·lacions esportives. La seva construcció va tenir una durada de només 14
mesos i el cost va ser de ni més ni menys que un total de 68.136.500,00€.
Un clima molt inestable fa d’aquest gran premi
un dels més imprevisibles del campionat. La pluja hi sol ser habitual, a més a
més, cal sumar-hi la forta calor i una humitat molt elevada que dificulten
ostensiblement el rendiment dels pilots. De fet, el circuit està construït en
un emplaçament on anteriorment hi havia selva.
Una de les pistes més amples del tot el
certamen, i diversos punts clars d'avançament el fan molt atractiu per
l’espectador. A més a més hi ha diversos revolts ràpides i rectes molt llargues
on s’aconsegueixen puntes de velocitat molt altes. La màxima que s’hi ha
registrat és de 318km/h, i la velocitat mitjana és de 164km/h.
La primera carrera del mundial s’hi va
disputar l’any 1999 i des de llavors ha estat una cita fixa del mundial de
MotoGP. Valentino Rossi és el pilot que més vegades hi ha guanyat i també el
que hi ha aconseguit més pole positions.
Malauradament, el circuit va viure un gran premi molt
tràgic l’any 2011, any en què el pilot Marco Simoncelli hi va perdre la vida.
El pilot italià va caure de la seva moto amb la mala sort que la inèrcia el va
empènyer cap al centre de la pista enlloc de desviar-lo cap a fora. Amb
Simoncelli encara aferrat a la seva muntura, Valentino Rossi i Colin Edwards el
van colpejar provocant-li diversos traumatismes al cap, al coll i també a
l’esquena. L’impacte va ser tan fort que fins i tot el casc va sortir despedit.
Tot i els seus esforços els metges no van poder fer-hi res per salvar-li la
vida.
Finalment, us deixem com sempre, amb una volta virtual pel circuit:
No hay comentarios:
Publicar un comentario