A dos dies de l’aniversari del fatídic accident, volem
recordar un pilot que gaudia dels grans premis com el que més. Un pilot que
sempre se’l veia feliç i que dominava la moto amb una habilitat extraordinària i
que no tenia por d'ensenyar la roda als més grans de la categoria.
Marco Simoncelli potser no es pot considerar un mite del
motociclisme, però si un gran pilot, amb un pilotatge propi i sense por a
enfrontar-se als més grans. Tenia un estil agressiu, desenfadat i sense cap
mena de reprimenda a l’hora de posar totes les cartes sobre la taula.
El pilot italià va començar a guanyar-se un nom dins el mon
del motor l’any 2002 quan amb tan sols 15 anys va guanyar el Campionat d’Europa
de 125cc. Les bones actuacions realitzades durant aquest campionat li van obrir
les portes al Campionat Mundial de 125cc, on va disputar-hi sis carreres durant
aquell mateix any.
Arran d'això, la temporada següent ja la va disputar en la
seva totalitat en aquest mundial, firmant una discreta vint-i-unena posició
final. No va ser fins el seu segon any complert quan Simoncelli va aconseguir la
seva primera victòria al circuit de Jerez, en un gran premi marcat per la pluja.
L'any 2006, pilotant una moto de l’equip Gilera, Marco
Simoncelli va donar el salt a la categoria de 250cc. Després de dues temporades
consecutives firmant la desena posició final i sense aconseguir cap victòria, l’any
2008 l’italià aconsegueix la seva primera victòria en la categoria i,
posteriorment, s’alçaria amb el títol mundial de 250cc.
Marco Simoncelli: Gran Premi de Japó 2009 |
Després de proclamar-se campió, SuperSic es queda una
temporada més a 250cc, just abans de donar el salt a la categoria reina, en la
que aconsegueix firmar la tercera posició final.
L'any 2010 el pilot italià va debutar a la categoria reina
pilotant una Honda on va aconseguir una quarta posició com a millor resultat de
la temporada.
Durant el seu segon any a la categoria reina, Marco
Simoncelli millora el seu rendiment i fa gala d'un pilotatge agressiu, jugant
al límit del reglament en alguns casos. Dos incidents destacats es van produir
amb pilots espanyols. El primer, va tenir com a protagonista Dani Pedrosa, amb
qui va xocar durant el gran premi de Le Mans i la caiguda li va provocar una
fractura de clavícula. Tres carreres més tard, va avançar de forma molt agressiva
a Jorge Lorenzo, provocant la caiguda d'aquest últim durant el gran premi dels
Països Baixos, a Assen.
Finalment, al penúltim gran premi de la temporada, al
circuit de Sepang, Marco Simoncelli pateix una aparatosa caiguda mentre
lluitava amb Valentino Rossi i Collin Edwards. Aquests dos pilots van
atropellar al pilot italià i van provocar que fins i tot li saltés el casc. Les
ferides que va patir arran de l’accident van acabar esdevenint mortals.
Pel seu pilotatge, per la seva manera de ser i pel somriure
que sempre lluïa, nosaltres mai l’oblidarem.
Fins sempre SuperSic58!!
Marco Simoncelli: Gran Premi d'Estoril 2010 |
No hay comentarios:
Publicar un comentario