miércoles, 21 de octubre de 2015

MARCO SIMONCELLI: SUPERSIC58

A dos dies de l’aniversari del fatídic accident, volem recordar un pilot que gaudia dels grans premis com el que més. Un pilot que sempre se’l veia feliç i que dominava la moto amb una habilitat extraordinària i que no tenia por d'ensenyar la roda als més grans de la categoria.

Marco Simoncelli potser no es pot considerar un mite del motociclisme, però si un gran pilot, amb un pilotatge propi i sense por a enfrontar-se als més grans. Tenia un estil agressiu, desenfadat i sense cap mena de reprimenda a l’hora de posar totes les cartes sobre la taula.


El pilot italià va començar a guanyar-se un nom dins el mon del motor l’any 2002 quan amb tan sols 15 anys va guanyar el Campionat d’Europa de 125cc. Les bones actuacions realitzades durant aquest campionat li van obrir les portes al Campionat Mundial de 125cc, on va disputar-hi sis carreres durant aquell mateix any.

Arran d'això, la temporada següent ja la va disputar en la seva totalitat en aquest mundial, firmant una discreta vint-i-unena posició final. No va ser fins el seu segon any complert quan Simoncelli va aconseguir la seva primera victòria al circuit de Jerez, en un gran premi marcat per la pluja.

L'any 2006, pilotant una moto de l’equip Gilera, Marco Simoncelli va donar el salt a la categoria de 250cc. Després de dues temporades consecutives firmant la desena posició final i sense aconseguir cap victòria, l’any 2008 l’italià aconsegueix la seva primera victòria en la categoria i, posteriorment, s’alçaria amb el títol mundial de 250cc.

Marco Simoncelli: Gran Premi de Japó 2009


Després de proclamar-se campió, SuperSic es queda una temporada més a 250cc, just abans de donar el salt a la categoria reina, en la que aconsegueix firmar la tercera posició final.

L'any 2010 el pilot italià va debutar a la categoria reina pilotant una Honda on va aconseguir una quarta posició com a millor resultat de la temporada.

Durant el seu segon any a la categoria reina, Marco Simoncelli millora el seu rendiment i fa gala d'un pilotatge agressiu, jugant al límit del reglament en alguns casos. Dos incidents destacats es van produir amb pilots espanyols. El primer, va tenir com a protagonista Dani Pedrosa, amb qui va xocar durant el gran premi de Le Mans i la caiguda li va provocar una fractura de clavícula. Tres carreres més tard, va avançar de forma molt agressiva a Jorge Lorenzo, provocant la caiguda d'aquest últim durant el gran premi dels Països Baixos, a Assen.

Finalment, al penúltim gran premi de la temporada, al circuit de Sepang, Marco Simoncelli pateix una aparatosa caiguda mentre lluitava amb Valentino Rossi i Collin Edwards. Aquests dos pilots van atropellar al pilot italià i van provocar que fins i tot li saltés el casc. Les ferides que va patir arran de l’accident van acabar esdevenint mortals.

Pel seu pilotatge, per la seva manera de ser i pel somriure que sempre lluïa, nosaltres mai l’oblidarem.

Fins sempre SuperSic58!!


Marco Simoncelli: Gran Premi d'Estoril 2010

No hay comentarios:

Publicar un comentario