jueves, 19 de noviembre de 2015

CKW 28 SPORT FITNESS: EL SIMULADOR DE MOTO GP

Fa uns dies Espai Moto GP va visitar la nau de Mecanitzats Muntada situada a Manlleu (Osona).  Aquesta empresa es dedica a la fabricació d’utillatges i a la elaboració de mecanitzats de tot tipus ja sigui amb alumini, acer o plàstics químics.

Dins de tot el seu ventall de serveis i col·laboracions n’hi ha amb el campionat del món de Moto GP. La devoció pels esports de motor del seu cap, “Kini” Muntada (co-pilot de rally i campió d’Espanya l’any 1993) va fer que juntament amb Javier Ullate (cap de mecànics de Jorge Lorenzo) i Àlex Crivillé (2 vegades campió del món de motociclisme) creessin un simulador únic al món, capaç de recrear la conducció d’una moto de Moto GP.

Simulador Moto GP
Simulador CKW 28 Sport Fitness
La majoria de pilots del mundial, entre ells Marc Márquez, Dani Pedrosa, Maverick Viñales, Fabio Quartararo, Franco Morbidelli, i molts d’altres, ja l’han pogut provar, i tots coincideixen en valorar-la com una màquina molt útil. 

Simulador Moto GP
Simulador CKW 28 Sport Fitness
Tito Rabat n’ha adquirit una recentment i Valentino Rossi també en té una en la què hi puja pràcticament cada dia per tal de guanyar fons físic. La màquina permet exercitar molts músculs a la vegada, i concretament aquells que més utilitzen els pilots en la seva conducció, cosa que no és possible amb l’entrenament de fitness convencional. De fet, segons el seu creador aquesta “representaria un pont entre l’entrenament físic habitual i la conducció sobre la moto en un circuit”.

Simulador Moto GP
Simulador CKW 28 Sport Fitness
La CKW 28 Sport Fitness consta d’una pantalla en què el pilot hi veu imatges reals on-board de tots els circuits del mundial. El seu objectiu ha de ser seguir la traçada i realitzar els mateixos moviments que faria en pista. 

Simulador Moto GP
"Kini" Muntada, creador del CKW 28 Sports Fitness, demostrant com funciona la màquina
La màquina reacciona segons el tacte del gas, al tenir-lo al màxim la moto es manté recta, quan es frena (amb inclinació cap endavant simulant una frenada real) i s’inclina el pes segons la direcció de la curva la màquina tomba fins a un límit de 65 graus, a la que es torna a obrir el puny de gas el simulador retorna a la seva posició inicial en menor o major rapidesa depenent del tacte que es tingui en accelerar.

Actualment aquest aparell té molt d'èxit en fires i esdeveniments vinculats al motor, on els afeccionats al motociclisme poden gaudir en primera persona de la CKW 28, i també, com a mètode d'entrenament pels pilots del mundial.

No hay comentarios:

Publicar un comentario