Fa uns dies Espai Moto GP va visitar la nau de
Mecanitzats Muntada situada a Manlleu (Osona).
Aquesta empresa es dedica a la fabricació d’utillatges i a la elaboració
de mecanitzats de tot tipus ja sigui amb alumini, acer o plàstics químics.
Dins de tot el seu ventall de serveis i
col·laboracions n’hi ha amb el campionat del món de Moto GP. La devoció pels
esports de motor del seu cap, “Kini” Muntada (co-pilot de rally i campió
d’Espanya l’any 1993) va fer que juntament amb Javier Ullate (cap de mecànics
de Jorge Lorenzo) i Àlex Crivillé (2 vegades campió del món de motociclisme)
creessin un simulador únic al món, capaç de recrear la conducció d’una moto de
Moto GP.
Simulador CKW 28 Sport Fitness |
La majoria de pilots del mundial, entre ells
Marc Márquez, Dani Pedrosa, Maverick Viñales, Fabio Quartararo, Franco
Morbidelli, i molts d’altres, ja l’han pogut provar, i tots coincideixen en
valorar-la com una màquina molt útil.
Simulador CKW 28 Sport Fitness |
Tito Rabat n’ha adquirit una recentment i
Valentino Rossi també en té una en la què hi puja pràcticament cada dia per tal
de guanyar fons físic. La màquina permet exercitar molts músculs a la vegada, i
concretament aquells que més utilitzen els pilots en la seva conducció, cosa
que no és possible amb l’entrenament de fitness
convencional. De fet, segons el seu creador aquesta “representaria un pont
entre l’entrenament físic habitual i la conducció sobre la moto en un circuit”.
Simulador CKW 28 Sport Fitness |
La CKW 28 Sport Fitness consta d’una pantalla
en què el pilot hi veu imatges reals on-board de tots els circuits del mundial.
El seu objectiu ha de ser seguir la traçada i realitzar els mateixos moviments
que faria en pista.
"Kini" Muntada, creador del CKW 28 Sports Fitness, demostrant com funciona la màquina |
La màquina reacciona segons el tacte del gas, al tenir-lo
al màxim la moto es manté recta, quan es frena (amb inclinació cap endavant
simulant una frenada real) i s’inclina el pes segons la direcció de la curva la
màquina tomba fins a un límit de 65 graus, a la que es torna a obrir el puny de
gas el simulador retorna a la seva posició inicial en menor o major rapidesa
depenent del tacte que es tingui en accelerar.
Actualment aquest aparell té molt d'èxit en fires i esdeveniments vinculats al motor, on els afeccionats al motociclisme poden gaudir en primera persona de la CKW 28, i també, com a mètode d'entrenament pels pilots del mundial.
No hay comentarios:
Publicar un comentario