jueves, 26 de noviembre de 2015

L’ÈXODE DELS PILOTS JAPONESOS

Actualment al mundial de motociclisme hi ha pilots de llocs molt diversos del món, però n’hi ha una clara majoria que són de nacionalitat italiana i espanyola. Això no sempre ha estat així, en altres èpoques hi predominaven els americans com a principis dels 90, però sembla ser que els grans oblidats són els pilots japonesos.

Hiroki Ono 2015
Hiroki Ono, Gran Premi del Japó 2015 / Font: Leopard Moto 3 Racing Team
Aquesta temporada passada sols la van disputar tres pilots d’aquesta nacionalitat, Hiroki Ono i Tatsuki Suzuki a Moto 3 i Takaaki Nakagami a Moto 2, tots ells amb uns resultats força discrets. L’últim japonès que va ser campió del món és Hiroshi Aoyama, que ho va aconseguir l’any 2009 a la categoria dels 250c.c.

Un dels factors per entendre la poca participació de pilots nipons podrien ser els tràgics accidents que hi ha hagut en el passat, com podrien ser la mort de Daijiro Kato, un dels pilots més prometedors de la història del país en el Gran Premi del Japó i més recentment la de Shoya Tomizawa.

Daijiro Kato 1998
Daijiro Kato, Gran Premi del Japó 1998 / Font: Wikimedia Commons
Com a clar exemple de la devallada en la participació de pilots nipons al mundial destacar que, l'any 1996 hi havia un total de 23 pilots japonesos repartits per les graelles del mundial. Encara que les xifres puguin no voler dir qualitat de pilotatge en aquest cas no és així, ja que 10 d’ells van aconseguir quedar entre els 10 primers classificats a la classificació general de els seves respectives categories.
Especialment interessant és veure com a la categoria dels 125c.c. tres pilots d’aquesta nacionalitat van ocupar les tres primeres posicions del mundial, ells van ser: Haruchika Aoki, Masaki Tokudome i Tomomi Makano.

Tot i l’aplastant superioritat japonesa en la categoria petita mai cap pilot nipó ha estat en condicions de lluitar pel títol mundial en la categoria reina, llevat de Tadayuki Okada, company d’Àlex Crivillé i Mick Doohan a l’equip Honda Repsol i que va aconseguir ser segon l’any 1997.

Tadayuki Okada 1996
Tadayuki Okada, Gran Premi del Japó 1996 / Font: Wikimedia Commons
L’any 2005, ara fa deu anys, el número de pilots japonesos ja havia baixat significativament, fins al punt d’haver-hi sols 10 pilots en total i només dos d’ells ocupant plaça dins els 10 millors de la categoria. Tal i com hem comentat anteriorment la tendència a la baixa ha continuat fins avui en dia.

Tornaràn a ser competitius els pilots japonesos en el Mundial de Moto GP? Tindrà Honda, Yamaha o Suzuki un campió del món nacional en la categoria reina algun dia? Només el temps ens ho podrà respondre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario