Actualment al mundial de motociclisme hi ha
pilots de llocs molt diversos del món, però n’hi ha una clara majoria que són
de nacionalitat italiana i espanyola. Això no sempre ha estat així, en altres
èpoques hi predominaven els americans com a principis dels 90, però sembla ser
que els grans oblidats són els pilots japonesos.
Hiroki Ono, Gran Premi del Japó 2015 / Font: Leopard Moto 3 Racing Team |
Aquesta temporada passada sols la van disputar
tres pilots d’aquesta nacionalitat, Hiroki Ono i Tatsuki Suzuki a Moto 3 i
Takaaki Nakagami a Moto 2, tots ells amb uns resultats força discrets. L’últim
japonès que va ser campió del món és Hiroshi Aoyama, que ho va aconseguir l’any
2009 a la categoria dels 250c.c.
Un dels factors per entendre la poca
participació de pilots nipons podrien ser els tràgics accidents que hi ha hagut
en el passat, com podrien ser la mort de Daijiro Kato, un dels pilots més
prometedors de la història del país en el Gran Premi del Japó i més recentment la de Shoya Tomizawa.
Daijiro Kato, Gran Premi del Japó 1998 / Font: Wikimedia Commons |
Com a clar exemple de la devallada en la participació de pilots nipons al mundial destacar que, l'any 1996 hi havia un total de 23 pilots japonesos repartits per
les graelles del mundial. Encara que les xifres puguin no voler dir qualitat de pilotatge en
aquest cas no és així, ja que 10 d’ells van aconseguir quedar entre els 10
primers classificats a la classificació general de els seves respectives
categories.
Especialment interessant és veure com a la
categoria dels 125c.c. tres pilots d’aquesta nacionalitat van ocupar les tres
primeres posicions del mundial, ells van ser: Haruchika Aoki, Masaki Tokudome i
Tomomi Makano.
Tot i l’aplastant superioritat japonesa en la
categoria petita mai cap pilot nipó ha estat en condicions de lluitar pel
títol mundial en la categoria reina, llevat de Tadayuki Okada, company d’Àlex
Crivillé i Mick Doohan a l’equip Honda Repsol i que va aconseguir ser segon
l’any 1997.
Tadayuki Okada, Gran Premi del Japó 1996 / Font: Wikimedia Commons |
L’any 2005, ara fa deu anys, el número de
pilots japonesos ja havia baixat significativament, fins al punt d’haver-hi
sols 10 pilots en total i només dos d’ells ocupant plaça dins els 10 millors de
la categoria. Tal i com hem comentat anteriorment la tendència a la baixa ha continuat fins avui en dia.
Tornaràn a ser competitius els pilots japonesos en el Mundial de Moto GP? Tindrà Honda, Yamaha o Suzuki un campió del món nacional en la categoria reina algun dia? Només el temps ens ho podrà respondre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario